POS a POP materiály označují reklamní produkty, jejichž účelem je ovlivnit nákupní chování zákazníků přímo u vás na prodejně. Zkratka POS vychází z anglického Point of Sale (místo prodeje), zkratka POP z Point of Purchase (místo nákupu).
Liší se svým umístěním uvnitř prodejny – POS materiály jsou umístěny přímo u konkrétního zboží, které propagují, zatímco POP materiály provází vaše zákazníky od vstupu do obchodu až po pokladnu. Hlavní cíl však mají společný – vzbudit v lidech zájem a vyvolat okamžitý impuls k nákupu.
Díky správně umístěným a zacíleným letákům, roll upům, wobblerům, bannerům a dalším reklamním poutačům pak může zákazník, který původně přišel jen pro drobnost v hodnotě pár desítek korun, odejít s nákupem i za pár stovek nebo tisícovek.
Zatímco některé reklamy mohou lidé považovat za vtíravé až obtěžující, u POS a POP materiálů je tomu přesně naopak. Upozornění na rozšíření nabídky či speciální akce nebo slevy, které pomohou k výhodnějšímu nákupu, lidé přímo milují. I proto patří propagace zboží pomocí POS a POP materiálů mezi jedny z nejúčinnějších metod offline marketingu.
Zároveň se také jedná o poměrně nenákladnou variantu reklamy, kterou můžete kdykoliv měnit podle aktuálních potřeb.
Další z nesporných výhod POS a POP materiálů je nepřeberné množství technik, které můžete pro propagaci zboží ve vaší provozovně využít. Dělí se do několika hlavních skupin dle jejich umístění:
Hlavním cílem POS a POP materiálů je zaujmout zákazníky na první pohled a přesvědčit je k nákupu. Aby se jim to povedlo, musí být originální a nepřehlédnutelné. Nebojte se trochu experimentovat a využít při jejich návrhu:
Skvělými příklady, kterých byste si na prodejně jen těžko nevšimli, jsou třeba stojan s irskou whisky Jameson nebo samolepka na podlahu propagující léky proti bolesti Mortin.
Nevíte si s výběrem POS a POP materiálů rady? Domluvte si s námi nejdřív bezplatnou online konzultaci, při které probereme všechna vaše přání a požadavky. Na jejich základě vám navrhneme nejvhodnější řešení pro váš podnik a postaráme se nejen o jeho grafické zpracování a tisk, ale i o následnou instalaci ve vaší provozovně.
Zdroj fotografie: behance.net
Zdroj fotografie: ooaa.org