Jedna z předních překladatelských firem v ČR Aspena chtěla získat nové klienty. Využila k tomu vtipných direkt mailů se zajímavým dárkem, který měl klienta přimět k telefonátu do společnosti a domluvení schůzky s obchodníkem.
Našim úkolem bylo vymyslet direkt mail, který zaujme klienty, a ti se ozvou na uvedený kontakt do firmy a domluví si schůzku.
Při řešení jsme se zaměřili na kvalitu seznamu příjemců. Novou databázi jsme porovnali se stávající od klienta a očistili ji od duplicitních adres. Získali jsme tak finální databázi, se kterou jsme dále pracovali.
Před odesláním jsme se nejprve rozhodli klienty obvolat a zjistit další informace, které byly důležité pro obchodníky Aspeny. Vydefinovali jsme 5 otázek pro call script a najali call centrum, které všechny klienty obvolalo:
Kdo ve firmě zajišťuje/poptává překlady? Kdo to má na starosti?
Jaké typy dokumentů překládají?
Do jakého jazyka je překládají?
Kdo jim aktuálně překládá? Jaká je konkurence?
Telefonáty jsme vyhodnotili a podle nich vytvořili databázi klientů, kteří překladatelské služby potřebují a jsou tak cílovou skupinou pro Aspenu.
Pro společnost Aspena jsme zjistili, kolik % z dotázaných firem opravdu potřebuje překlady. Tímto jsme obchodníkům ušetřili spoustu času. Ti se tak mohli soustředit na kontaktování firem, u kterých kampaň odhalila největší potenciál. I tak měli dostatek práce minimálně na další 3 měsíce.
Martin Hofmeister
ředitel divize Direct