V Copy General jsme se setkali s tím, co zná řada firem. Vyvinuli jsme skvělé nové služby… ale mezi klienty se dostávaly velmi pomalu. A neprodávaly se ani zdaleka tak, jak jsme předpokládali.
Po krátkém průzkumu jsme zjistili důležitou věc – ani naši stávající klienti o novinkách příliš nevěděli. Zajímali se pouze o naše tradiční služby. Veškerá předchozí propagace selhávala. Jak prosté.
Úkol zněl jasně: potřebovali jsme informovat zákazníky o nových službách. A začít je prodávat.
Řekli jsme si, že k tomu využijeme nové služby marketingové divize Copy General – dynamický direct e-mail. Vyzkoušíme si marketingovou medicínu sami na sobě.
Začali jsme rozdělením B2B zákazníků do skupin podle různého použití nabízené služby:
- architekti,
- konferenční firmy,
- ostatní.
Po základním rozdělení jsme je dále filtrovali podle toho, kdy u nás byli naposledy. Celkem jsme tak získali 6 skupin.
Jednotlivým skupinám jsme vytvořili osobitý text, odlišný design a hlavně klíčová slova na míru. Výsledný e-mail tak byl krátký, graficky jednoduchý a osobní.
V e-mailu i na webu jsme doložili praktické ukázky využití produktu pro každou skupinu. Nikdo si tak nečetl informace, které nepotřeboval. Tato příprava kampaně nám zabrala jeden týden.
Každý zákazník dostal e-mail podepsán jménem toho obchodníka, který se o něj v Copy General opravdu stará.
Žádný otravný spam ani neznámý odesílatel. V jednotlivých skupinách (architekti, firmy, ostatní) si tento personalizovaný e-mail otevřelo 23 %, 26 % a 30 % zákazníků. To je na první zkušební kampaň výborný open rate!
Pak nastoupili naši obchodníci – dostali seznam těch, kteří přešli z linku v e-mailu na náš web. Při telefonním hovoru se navíc zaměřili pouze na produkty, které si zákazníci na webu prohlíželi.
Zkrátka a dobře, celá kampaň se nám zaplatila hned druhý den! Zavolal nám zákazník a nakoupil si služby za 40 000 Kč. Bum. A další úspěchy na sebe nenechaly dlouho čekat.
První měsíc se zvedl prodej produktů z nové řady o 157 % - a roste stále.
Co víc si přát? Třeba následující: máme vyčištěnou e-mailovou databázi a naši obchodníci jsou (opět) neuvěřitelně motivovaní. Na zlatém podnosu dostali zákazníky, kteří chtějí o službách vědět více.
Dokonce se nám díky této kampani podařilo otevřít jednání u zákazníků, kteří v minulosti našim nabídkám zatvrzele odolávali.
Zavolejte našim obchodníkům – oni si ji zažili na vlastní kůži. Náš tým pak připraví kampaň pro vaše produkty: pohrajeme si se segmentací, vyladíme grafickou podobu a zařídíme fungující text.
Jak získat od vašich klientů více zakázek?
Kontaktujte nás.
Martin Hofmeister
ředitel divize Direct